BANGKIT - menikmati kegagalan -

Where should i start ye. Taip padam taip padam taip dannnn padam. Tak tahu nak mula macamna dan dimana. Adakah yang sudi membaca perkongsian yang tak seberapa ni. Huh! Bismillah….
Ok jom mula dari zaman kebangkitan.

Bila baca semula post-post lama, masyAllah, inikah aku. Aduhh. Tak apa la. That’s me yang tak matang sangat. Tak kata yang sekarang ni matang, tapi cukuplah diri yang sekarang ini sudah terlalu banyak lalui pelbagai perkara.
Semua yang pernah terjadi dalam hidup ini. I would really thank Allah for giving me an opportunity to fell and wake up from failure. Aku sangat berterima kasih atas pengajaran-pengajaran, kejatuhan, kekuatan-kekuatan dan kebangkitan di masa lalu. aku pegang pada kata-kata bang Tere Liye, peluklah semuaaaa kesakitan itu.
Betul apa orang cakap, kita takkan tahu selagi kita belum lalui, rasa dan cuba. Seandainya aku tidak bangkit dari sebuah pengharapan yang menggunung tinggi kepada manusia, aku mungkin bukanlah aku yang sekarang. Sungguh! Kasih sayang Dia tak pernah putus. Penyakit yang ada dalam hati manusia adalah ragu dengan Allah. Kita ragu dengan ketentuan Dia, kita tak yakin. Yes! Serba serbi kita tak yakin. Same goes to me. Langsung tak yakin dengan susunan Dia. I cried! Everyday. Almost! Menangis sebab manusia. Teruk kan. But Allah is a best planner.
I keep myself busying. Aku tapau semua kerja masa tu. Semua aku nak buat. Hanya sebab untuk lupakan kesakitan yang ada dalam hati masa tu. And its really work. Ubat untuk move on, busy kan lah diri. Hari demi hari, dengan izinNya, aku peluk semua kesakitan tu, tak sedar pun semuanya dah berlalu. Alhamduliillah. Baru tahu apa maksud sebenar “never give up”. Betul-betul never give up. Kau jatuhlah banyak kali, tapi jangan pernah sesekali putus asa. Cuba lagi dan cubaaaa lagi.. Dan kerana kesakitan itu juga, aku banyak cuba benda yang aku tak suka. I face it! Semuaaaaa yang aku tak suka.
continue..............

Comments

Popular posts from this blog

frame untuk gambar pasport anda!