percintaan vs persahabatan

sebuah persahabatan itu lebih indah
daripada sebuah percintaan,
jika aku,
berada dalam sebuah percintaan,
aku cuma ingin kau lihat senyumanku,
aku cuma ingin kau lihat kebahagiaanku bersamamu,
aku tak ingin kau lihat tangisanku,
aku ingin segalanya indah..
aku mahu menjadi bidadari di hatimu,
terus tersenyum dan ketawa,
percintaan ini,
aku cuma mahu kau mengambil berat tentangku,
mahu kau menjadi milikku sepenuhnya,
mahu kau tahu sikap cemburuku ini,
tapi,
jika aku berada dalam sebuah persahabatan,
aku mahu menjadi diriku seadanya,
mahu kau lihat tangisanku,
mahu kau lihat diriku yang hina,
mahu kau lihat hati kecilku yang berduka,,
aku tak ingin menjadi orang lain,
persahabatan dan percintaan ini,
ada pertemuan, ada jua perpisahan,
pertemuan membahagiakan,
perpisahan itu mendera..
aku mahu kedua2nya dalam satu..
bercinta dan bersahabat denganmu
kau sahabat terbaikku,
bila ku berada dalam orang ramai,
kanku rasakan kau turut bersama,
meskipun kau tidak ada.
tidak sekali ku ingin kau pergi.
aku ingin terus selamanya bersahabat denganmu...

Comments

zahra said…
mabrouk pia..
iffahhanna said…
bila trsa rindu.. salu jjln kt blog fy..

lg satu..blog fy cntek..mcm blog.... tuuuuuuut..

Popular posts from this blog

BANGKIT - menikmati kegagalan -

frame untuk gambar pasport anda!